La Spotte Bloque

zondag, juli 23, 2006

WAT EEN SUCCES!

Het is heel lang stil geweest, sorry, maar we hadden van tevoren nooit kunnen bedenken dat Yannah's Provençaalse kookschool zo'n succes zou worden. Eigenlijk vanaf het begin al. Ik moet eerlijk zeggen, ik zag er weinig in. Ik was al lang blij dat Yannah even wat te doen had, want ze liep ontzettend in de weg bij de verbouwing van de bijkeuken. Stond ze steeds naast ons "welk lettertype ze zou gaan gebruiken voor de kleine wijnkaart." Gek werden we er van. Ik heb maar een beetje mee geluld, dat het me ontzettend leuk leek, een cursus. "Ja joh, andere mensen iets leren, mooier is er niet" zei ik en hopla, weg was ze al weer, om de eerste lessen voor te bereiden.

Maar na de eerste oproep op deze site (zie hieronder) liep het meteen storm. We hebben een selectie moeten maken. Er zaten zo te zien ook heel veel mensen tussen met een probleem, die dat dan bij ons van zich af wilden gaan koken. Die vielen meteen af. Yannah en ik vinden koken te belangrijk om het als therapie te gebruiken. Sommige mensen wilden ook naakt koken. Niks mis mee, maar niet bij ons. We hebben alle inschrijvingen naast elkaar gelegd en uiteindelijk hadden we een hele leuke groep. Een prettige mix van jong, oud, verschillende achtergronden en interesses. En dat werkte als een trein. Ik durf te zeggen dat veel van de cursisten bijna persoonlijke vrienden zijn geworden en van Petra krijgen we nog iedere week een lange mail waarin ze ons bedankt voor de heerlijke tijd. Daar doe je het allemaal voor zeggen Yannah en ik dan tegen elkaar. Mensen gelukkig maken en er geld aan verdienen.

Op deze foto legt Yannah (niet zichtbaar) aan de ochtendgroep uit hoe je pompoenen herkent.

1 Comments:

At 7/24/2006 11:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

De bezieling! Het stralende enthousiasme van deze groep! Het welhaast jeugdige elan van de gemiddeld toch niet zo piepjonge deelnemers en het onhoudbaar diep verlangende van de trillende graaivingers, die door de corpulente aspirant-chef richting deegkom gedwongen worden...

Godver-DOM-me, wat mooi!

Beseffen jullie eigenlijk wel hoe RIJK jullie zijn om dit soort taferelen te mogen organiseren?

Dennis

 

Een reactie posten

<< Home