La Spotte Bloque

donderdag, augustus 05, 2004

JEZELF UITEN

Omdat Yannah al twee weken overdag bezig is met de menukaarten en ’s avonds met haar studie Franse Groenten ben ik ook maar iets gaan doen. Ik doe samen met wat andere mannen een schildercursus in het dorpje hier vlak bij. De leraar, Bertrand Chevalier, zegt dat ik van alle mannen de meeste aanleg heb en dat inspireert dan toch. Yannah zei dat soort dingen vroeger ook wel, maar nu is ze te veel met het restaurant bezig. Maar dat geeft niet.

Ik heb gisteren in de schuur, bij ons achter het woonhuis, Jean Luc geschilderd. Dat was de opdracht, om iemand die je kende te schilderen zoals je hem eigenlijk ziet en bij mij kwam toen dit er uit.


Jean Luc Zoals Ik Hem Zie, nr. 2

Yannah heb ik ook geschilderd, met twee enorme ogen in haar gezicht en zonder mond, maar die mocht ik niet plaatsen van haar. Ik zou graag horen wat jullie er van vinden, van dit schilderij , want ik mis best een beetje de contacten met de mensen in Nederland.

11 Comments:

At 8/06/2004 12:21 p.m., Anonymous Anoniem said...

Volgensmij kwam ik Jean-Luc laatst nog tegen in de Efteling. Blijft een gekkie die Jean-Luc, zat ie daar een beetje met ze uitschuifnek die kleine opdondertjes gek te maken. De deugniet

 
At 8/06/2004 9:31 p.m., Blogger Bas said...

Niceau, je bent teveel met de mongolen op stap geweest. Je beeld is vertroebeld. Voor de rest vind ik je schilderij prachtig.

 
At 8/07/2004 2:23 p.m., Blogger Maurice said...

Je hebt aanleg om mongolen te schilderen, dat moet ik toegeven.

 
At 8/08/2004 2:30 p.m., Blogger Nico said...

Casa, dit is geen foto. Dit is Jean-Luc zoals ik hem zie. Vandaar de nek.

 
At 8/08/2004 11:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

misschien moet Jean Luc die cursus ook maar gaan volgen, na alles wat hij voor jullie gedaan heeft....je zou eigenlijk meer een dikke nek verwachten.

 
At 8/09/2004 12:29 a.m., Blogger frédéric said...

Modigliani al 's gezien neem ik aan? Sterk in ieder geval.

 
At 8/10/2004 4:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi, tot nu toe met veel plezier gelezen wat jullie uitspoken in Frankrijk. Wij hebben het er ook al eens over gehad om de stap te nemen maar het tot nu toe nog niet aangedurft, geweldig dat jullie het wel hebben gedaan. Wie van jullie gaat eigenlijk in de keuken? Gaan jullie direct met personeel werken of het zo lang als mogelijk met z'n tweeen proberen vol te houden?
Groeten, Dennis

 
At 8/10/2004 6:59 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wacht maar tot je erachter komt dat Jean-Luc het met Yannah doet. Ook tussen de lakens is het een multi-functionele fransoos.

 
At 8/10/2004 8:22 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het is (net) Modigliani!

 
At 8/11/2004 9:21 a.m., Anonymous Anoniem said...

Jean Luc lijkt wel heel erg op Gaston Modot.

Peinture (Portrait)
Dimensions : 54 cm x 93 cm
Matériaux : Peinture à l'huile sur toile marouflé sur bois
Date : 1918
Artiste : Amedeo Modigliani
Lieu : Centre Pompidou
Dation Maguy Glass
Niveau 5 - Accrochage décembre 2002 - Section 1

Acquisition : Dation en paiement des droits de succession (2002)

 
At 8/12/2004 10:08 p.m., Anonymous Anoniem said...

Izz da rezzt dan ook FAKE?

 

Een reactie posten

<< Home